חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים ללוק ספורטיבי, נוח ומתאים לכל אימון

אמנם לא בהכרח ברור לכולנו אם הטרנד החם של חליפות אקטיב וכושר לנשים נולד כמענה לצורך ולמודעות ההולכת וגוברת לאורח חיים בריא וחשיבותה של הפעילות הגופנית, או שמא הביקוש לחדרי הכושר ולשיעורי הפילאטיס היווה את התירוץ המושלם עבור נשים רבות להעשיר את המלתחה בפריטי לבוש חדשים בסגנון ספורטיבי – אך בפועל במציאות חיינו, בין אם התרנגולת קדמה לביצה ובין אם להיפך, הלוק הספורטיבי השני אינו מוחרג מכללי האופנה ולמעשה חתום על כמה כללים חשובים ומוקפדים משלו, ואנחנו כאן בכדי לנסות לעשות מעט סדר בנושא המחייב.

התאמת פריטי הלבוש לאופי הפעילות

אז אם בעבר הלא ממש רחוק, נהגנו להחזיק בארון מכנסי טייץ פשוטים או טרנינג וחולצת טריקו רנדומליים למדי ששימשו לכל פעילות גופנית מזדמנת, כיום אנחנו מבינות שהמוטיבציה לעשות ספורט תישמר לאורך זמן בזכות שיפור הנוחות הכללית והתאמת בגד האימון לסוג הפעילות. כך למשל אימוני יוגה יצריכו בגד רפוי ונינוח, לשיעורי פילאטיס נעדיף לבוש צמוד וגמיש המאפשר תנועה חופשית ובאותה נשימה, תרתי משמע, "אורז" היטב את הבטן, הישבן והירכיים, ואילו הנועזות שבינינו שבוחרות בפעילות של ריקוד על עמוד (כספורט מהנה כמובן ולא כעבודה שנויה במחלוקת כן?) יזדקקו לביגוד קצר במיוחד המותיר כמה שיותר חלקי עור חשופים שמעניק אחיזה טובה יותר בעת חיכוך עם העמוד.

בנוסף, פעילות ואימונים הכוללים הליכה או ריצה יביאו בחשבון דווקא מניעת חיכוך מיותר אשר עלול לגרום לשפשפות באמצעות מכנסיים צמודים באזור הירכיים, כאשר אורך הבגדים תלוי בעונת השנה, באקלים ובמזג האוויר הנלווה כמו גם בעצימות האימון.

סוג הבד ואיכות הבגד

כפי שזה נראה בשנים האחרונות, בגדי כושר וספורט לנשים מהווים טרנד שלא מיועד לחלוף בזמן הקרוב כאשר מותגי אופנה וטקסטיל רבים מנסים לתפוס פלח ניכר ממנו ולמתג עצמם בתחום באמצעות קולקציות שונות ומתחדשות עם מבחר עיצובים, פריטים מגוונים וטווח מחירים נרחב ותחרותי. כך או כך, בחירת פריטי הלבוש המתאימים תהווה חלק בלתי נפרד מחוויית האימון וחשוב להשקיע בסוג בד מתאים לאופי הפעילות ובעיקר בפריטים איכותיים שיעמדו בעומס (ובכביסה). להלן סוגי הבד הבולטים אשר מותאמים לרוב לפעילות ספורטיבית נוחה ונעימה:

א. לפעילות המאפשרת לבוש רפוי = כותנה (100% כותנה ללא פוליאסטר) / דרייפיט מנדף זיעה.

ב. לאימוני פילאטיס, אימוני כוח ואימונים הדורשים בגד צמוד לגוף = בדי ניילון רך או קשה, המתאימים את עצמם למבנה הגוף, אינם מתקמטים ומאפשרים תנועה חופשית וקלילה.

ג. לבעלות רגישות חושית, לאימונים ארוכים בעצימות גבוהה / מבוססי הרחבת טווח התנועה = בד סימלס המבוסס על טקסטיל גמיש ורך בטכנולוגיית תפירה ייחודית שמבטיחה בגד במראה חלק ואחיד, ללא תפרים וחיתוכים שעשויים להביא לרגישות, גירוד או לחץ מקומי בעת ביצוע תנועה ספציפית, ומתמזגים היטב עם הגוף לאורך זמן.

ד. לתחושת אווריריות, נידוף זיעה, הימנעות מתחושת גרד ואדמומיות בחיכוך ממושך = מומלץ לבחור בבגדי ספורט המיוצרים מבדים היפואלרגניים בעלי חדירות אוויר גבוהה, שאינם מכילים כימיקליים.

וכמובן נעלי הספורט

נעלי ספורט פותחים עולם חדש בפני עצמו של מגוון שיקולים, מוצרים, עיצובים ומותגים. בשונה מבגדי הספורט שמהם נחזיק לרוב מספר סטים בארון, בשילובי צבעים שונים ולאימונים ייעודיים, בכל הקשור לנעלי ספורט ניתן בהחלט להסתפק בזוג אחד נוח ואיכותי עם נעליים המשפרים את היציבה, אינם מחליקים (בעיקר עבור פעילות המתקיימת בחללים עם פרקט) ובגוונים סולידיים שישתלבו היטב לצד מרבית פריטי הלבוש שנבחר.